Spørsmål:
Hei! har hørt mann ikke kan føde i vann om mann har røyket når mann går gravid.. gjelder det også om mann slutter og røyke rett før 2 trimester? har veldig lyst og føde i vann!! og jeg røyken den siste røyken rett før uke 15. Hilsen Monica :)

Svar:
Så kjempeflott at du har sluttet å røyke! Nå har du tatt det viktigste grepet i forhold til å gi barnet ditt det beste du kan.
Jeg er ukjent med at røyking er et av kriterier i forhold til vannfødsel. Vil i midlertid råde deg til å ta kontakt med stedet der du skal føde for å få korrekte opplysninger.
Har du sluttet i uke 15, vil det telle sterkt.
Lykke til videre. Håper du lykkes og kan få til vannfødsel.
Hilsen Monica.