Spørsmål:
Fikk en nyelig sønn for nøyaktig fire uker siden. Ble etter fødselen sydd en del. Disse stingene skulle visstnok løse seg opp selv etter et par uker, men noe er der fortsatt. Er dette normalt? Når kan jeg vente at de forsvinner helt?

Svar:
Svar: Det er ikke unormalt at ”rester” av stingene fortsatt kan sitte fire uker etter fødsel, eller enda lenger. Ofte er det slik at stinget er løsnet og at det er en bit av en  tråd som sees/kjennes. Ta et speil og se hvordan det ser ut. Ser du en tråd kan du forsøke å trekke litt forsiktig i den med en pinsett. Kjennes den løs er det ikke farlig å trekke den ut. Sitter den deromot, lar du den sitte til den løsner av seg selv.
Det er svært individuelt når alt forsvinner.
Lykke til med undersøkelsen. Hilsen Monica.