Spørsmål:
heisann, Korfor vil flere jordmødre anbefale å føde en setefødsel? er det ikke flere anternativer her? Begynner å bli redd hvist æ skal føde en setefødsel og pluss at æ ikke får føde i byen pga de tar ikke i mot setefødsel her så da må æ reiser bort tel tromsø..

Svar:
Jordmødre anbefaler ikke setefødsel for en hver pris, mem dersom alle forhold ligger tilrette for at kvinnen kan velge setefødsel er det ikke til å komme fordi et det er forskjell på et keisersnitt og en fødsel. Det er nok grunnen til at du opplever det slik vil jeg tro.
Når kvinner skal velge må de få så mye og god informasjon at det kan foreta et informert valg. Om du ikke opplever det slik bør du be om ytterligere info.
Lykke til! Hilsen Monica.