Spørsmål:
Jeg ble lagt i narkose å ble sydd en del etter fødselen! Hvor lenge må jeg gå før jeg blir normal igjen? Har og store problemer m å komme på do.Når kan det bli normalt igjen?

Svar:
Kjære deg!
Du skriver ikke om når du fødte, men uansett vil jeg si: Kom deg til jordmor /lege og be om en sjekk. De vil kunne se hvordan du ser ut der nede og vurdere om du bør henvises til fødeavdelingen igjen.
Ta evt. et speil selv. Det kan føles helt annerledes enn det ser ut. Mange blir positivt overrasket over å se hvor fint det er!
Det ER vondt etter sying. For 30 år siden da nesten alle ble rutinemesig klippet, så man kvinner som vagget avgårde i korridoren. De satt på en badering i lang tid etter hjemkomst, og vonde sting var et kjent fenomen. Men, det ble bra igjen.
Ønsker deg god bedring!
Vær i bevegelse det øker blodgjennomstrømingen til vevet.
Ønsker deg god bedring!
Hilsen Monica.