Spørsmål:
Hei! De siste 2-3 ukerne har jeg hatt en del kynnere på netterne ganske kraftige att jeg har måtte stått opp og gått litt, men nå har de blitt borte nesten helt, har ju sovit i 5 netter på rad, vad sjer! Er ju så klart godt att fått sovit men det kännes ju ut som om allt har stoppet opp... Har idag 2 dager igen til termin, sist gang födde jeg på termin dagen, en ganske rask födsel (5 tim.) Tacksam för svar snart! / Maria

Svar:
Ja hva skjer,- det kan bare tiden vise oss. Det er imidlertid min erfaring at kvinner ofte sover godt rett før de går i fødsel. Det hele blir jo så riktig på den måten. Man får krefter av en god natts søvn. Et godt utgangspukt for fødsel.
Alle som har ventet barn vet hvor dårlig og oppstykket søvn man har siste del av svangerskapet. Når man får en eller flere netter med god søvn uten kynnere eller do besøk er det derfor bare å glede seg. Det er ingen grunn til å bekymre seg eller tro at noe har stoppet opp.
Fødselsprosessen går sin gang, -og plutselig er du igang også.
Lykke til!
Hilsen Monica.