Spørsmål:
har du noen erfaring med hvor mange keisersnitt man kan ta? har 3 "bikinisnitt" fr 86, 91, 93 og har nå nettop funnet ut at jeg er gravid med nr 4!

Svar:
Svar: For mange år siden var ”regelen” tre keisersnitt. Nå eksisterer ikke denne ”regelen” lenger, men dette bør du snakke med legen din om. Du kan evt. be om en henvisning til fødeavdelingen der inngrepet skal foretas. Alle kvinner vurderes individuelt, og det er klart mange hensyn å ta i forhold til antall keisersnitt og risikovurdering.
Det sies at Ethel Kennedy, Robert F. Kennedy kone hadde 11 keisersnitt, og dette på en helt annen tid da det verken var så trygt eller så enkelt som det er i dag.
Lykke til med ditt fjerde!
Hilsen Monica.