Spørsmål:
Hei. Har store problemer med å gå og røre på meg pga at isjasnerven min har kommet i klem de siste to ukene. Har 8 dager til termin og er liveredd for å gå i fødsel med dette store problemet. Klarer virkelig nesten ikke å gå! Hva skjer da når jeg skal føde? Har dere opplevd dette ofte med andre fødende,og hvordan har det hele forløpt seg? Takker fro svar.

Svar:
Jeg forstå at dette kan virke skremmende, men det er utrolig hva kroppen selv kan ordne opp i. Selv om det er godt å kunne bevege seg fritt i fødsel, er det heldigvs ingen forutsetning for å føde.
Med mulighet for å bruke badekar er det mange kvinner nå som foretrekker å ligge der lenge.............. Det kan muligens være et svært godt alternativ for deg om du fortsatt har vansker med å bevege deg når den tid kommer.
Du kan også ta kontakt med fødeavdelingen der du skal føde og snakke litt med en jordmor om saken. Kanskje det kan beroligge deg?
Ønsker deg god bedring, og håper du får en fin fødsel.
Hilsen Monica.