Spørsmål:
Hvor stor er egentlig slimproppen? Jeg er ganske sikker på at proppen gikk på lørdag, og da var det 13 dager til termin. Den var som en halv ert, men det kom mere seigt, fargeløst slim senere samme dag. Er det sannsymlig at dette var slimproppen, eller var det for lite?

Svar:
Ja hvor stor er den egentlig denne berømmelige slimproppen som det står skrevet, men som mange kvinner aldri ser noe til?
Riktignok opplever noen kvinner at det kommer en fast, liten klar gelèklump, kanskje sammen med litt rosa slim, mens andre opplever litt gulaktig seigt slim som ikke minner om en propp i det hel tatt..
Noen opplever også at det kan være spor av blod i slimet som kommer.
Når og hvordan dette arter seg sier oss ingentig om tidspunkt for fødsel, men forteller at noe skjer med livmorhalsen.
Lykke til med spennende dager. Håper du får en flott fødsel.
Hilsen Monica.