Spørsmål:
Hei!
Jeg har to nydelige jenter født i 99 og 01. Storesøster kom til ved keisersnitt da vannet gikk i uke 36 og hun lå i sete-fot-leie.
Lillesøster kom til vaginalt etter at riene startet i uke 34. Det ble forsøkt å stoppe riene, men det gikk ikke, og akkurat på uke 35 ble hun født.
Begge var store og i fin form, bare plaget med gulsott.
Nå er jeg gravid igjen, og lurer på hvor stor sjansen er for at jeg igjen skal føde prematurt, og om det er noe jeg kan gjøre for å forebygge.
På forhånd, tusen takk for svar.

Svar:
Svar: Det er ikke mulig å si noen om sjansen for det, men om du tar livet med ro, får en sykemelding dersom du trenger det og avstår fra sex, har du i alle fall gjort ditt. Man vet ikke alltid hva årsaken er til at noen kvinner føder for tidlig gang på gang, men det kan være hormonelle årsaker. Det styrer du ikke selv.
Lykke til med ”prinsessetilværelsen ” Håper det vil hjelpe deg og at du kan trives med den.
Hilsen Monica.