Spørsmål:
Hei! Jeg trenger et ærlig svar, jeg har født en gang før for 5 år siden, merket selvfølgelig litt forskjell på underlivet etter det. Spørsmålet er om det vil bli forskjell fra sånn det er nå og etter neste fødsel?

Svar:
Det er dessverre helt umulig å gi et entydig svar på ditt spørsmål. Men tro aldri at kvinners underliv ødelegges av å føde barn.
En fødsel uten en rift vil selvfølgelig se ut og oppleves annerledes rett etter fødsel enn om kvinnen har endt opp med tang og episiotomi(klipp).
Be jordmor være nøye med å lede barnets hode ut, støtte vevet og bruke varme kluter som både lindrer smerte og gjør vevet mer tøyelig.
Jeg har sett så mange flotte underliv hos kvinner som har født, der du ikke kan tro det er kommet barn!
Håper du vil unne deg flere barn!
Hilsen Monica.