Spørsmål:
Jeg er 40+3 idag. Den siste uken har vært grusom. Så fort jeg legger meg ned får jeg kraftige menssmerter, konstante. Og vonde kynnere hvert 10 min. Sånn har det vært en uke. Når jeg er oppe går dette vekk. Jeg er ekstremt tørst! Drikker 6-7 liter om dagen. makter ikke mat. Har gått ned 3 kg. Vet at jeg må spise. Klarer litt frukt og en yoghurt. Vil hest drikk vann, men prøver med sukkerholdig/kaloririk drikke og melk. Er utslitt. Jordmor sjekket for svangerskapsdiabetes, men er ikke det. Desperat etterå være litt smertefri og etter søvn. Noen ideer??? Er helt på felgen... Og gruer meg til å gå i fødsel med dette utgangspunktet!

Svar:
Jeg vil foreslå at du ber jordmor henvise deg til en kontroll på fødeavd. Det er ikke slik man skal ha det etter passert termindato!
De har f.eks mulighet til å tilby deg en innleggelse, gi deg noe å  hvile/sove på (evt. akupunktur) slik at du kan få litt ro/søvn og komme til hektene før fødsel.
Hva med varme bad, Magnesium tbl.(som kan vikre avslappende på livmormuskelen), ta kontakt med en akupunktør (med medlemskap i NAFO) mens du evt. venter på en kontroll time/innleggelse?
Håper du kan få god hjelp og at du føder snart!
Hilsen Monica.