Spørsmål:
Hei, Jeg lurer på om en vanlig fødsel kan forverre bekkenløsningen? Og jeg er nå annengangs fødende fødte mitt første barn for snart 10 årsiden og har nå termin i mars igjen -gleder meg veldig hadde en forferdelig opplevelse sist med masse komplikasjoner-men denne gangen har jeg gått på Lamaze kurs og jeg håper at jeg kan føde så naturlig som mulig. Men tilbake til det andre spørsmålet mitt for jeg lurer på om kroppen min "husker"at den har født tidligere? Vil jeg oppleve det som om jeg er førstegangsfødende elller annengangsfødende? Tusen takk for svar-PS! det du har skrevet vedr. fødsel er supert!!

Svar:
Svar: Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det er ikke holdepunkter for at det er bedre å gjøre keisersnitt enn å føde normalt når man har bekkenløsning. Det ville være trist med keisersnitt nå som du virkelig gleder deg til å føde. Alle burde unne seg en fin fødsel!
Hva kroppen din husker vet bare kroppen. Den er levende, og mottagelig for impulser og stimuli og som du forteller er du godt forberedt. Det vil gi deg og kroppen din et godt utgangspunkt.
En fødsel er ofte forskjellig fra gang til gang. I utgangspunktet er du en annengangsfødende, men kanskje vil du oppleve dette som din ”virkelige” første fødsel.
Lykke til med spennende tid frem til fødsel. Jeg håper du får en flott opplevelse!
Hilsen Monica.