Spørsmål:
Jeg ønsker å føde på abc klinikken.men jeg har fått avslag. Går det an og søke mange ganger? Eller kan jeg dra ditt når riene begynner?

Svar:
Jeg vil tro at avslaget var begrunnet?
Om denne begrunnelsen ikke er riktig eller uberettighet kan du lage en ny søknad hvor du kan redegjøe for saken og evt. kommer med tilleggsopplysninger.
Det er visse kriterieer som skal oppfylles for at du kan føde på en ABC enhet. Du kan evt. ringe avd. og snakke med avdelingsjordmor for å ta dette avklart.
Du kan dessverre ikke bare dukke opp til fødel. De vil alltid sjekke opp om du har fått plass når du kommer.
Lykke til med fødselen!
Hilsen Monica.