Spørsmål:
Hej. Jeg er 37 år og gravid med barn nr 4. Har fået lavet sectio 3 gange (Tværleje/Vendafgang men manglende progerssion / planlagt sectio) Er der nogel specielle kontroller jeg skal have i denne graviditet og tror du barnet bliver taget ud før termin pga risiko for ruptur?

Svar:
Hvis du bor der du fødte vil jeg anbefale deg å be om en henvisning til fødeavdelingen der du fikk gjort siste keisersnitt. I din journal vil det finnes opplysninger om det er spesielle forhold som det skal tas hensyn til ved et evt. neste snitt.
Jeg vil tro at du hadde fått beskjed om det hvis det var så.
Utover dette vil jeg ikke tro det er spesielle kontoller for deg nå.
Lykke til videre. Så flott med fire barn.
Hilsen Monica.