Spørsmål:
Det er nå ca 14 dager siden jeg skulle hatt mensen. Har tatt flere tester, men de er negative. Har siste uka vært veldig uvel. slapp og urolig mage. Kan jeg likevel være gravid. Blir sprø av å ikke vite. Har aldri gått så langt tid over før...

Svar:
Svar: Hei Celina! Jeg forstår godt at du blir frustrert, men tenk på hvor
mange som gjennom årenes løp har ventet og ventet på mensen. Dette er en del av
kvinners liv.
Det er selvfølgelig nærliggende å tenk graviditet når mensen uteblir, men det
er ikke alltid den eneste grunnen til at den ikke kommer til forventet tid.
Kroppen vår er svært levende. Har vi det ikke bra, er utsatt for sterkt press
eller stress det ofte mensen som forteller oss alvoret i det ved ikke å dukke
opp.
Er du nå gravid er det stor sjanse for at du etter hvert vil forstå
det. Det vil nok slå ut på testen også. Jeg håper du vil føle deg bedre etter
hvert. Er du i tvil, og slappheten vedvarer kan det være en ide å ta kontakt med
legen din.
Lykke til! Håper det ordner seg på beste måte for deg. Hilsen
Monica