Spørsmål:
For en 2-3 uker siden begynte jeg og spekulere om jeg var gravid og trodde det. Jeg tok tre tester og de alle var sterkt positive. Så jeg lurer så mye om det er et innbilt svangerskap. Men når jeg regner ble jeg befruktet rundt den tiden eggløsningen var, så det er mest sannsynlig at det ikke er innbilt, men hvordan kan jeg finne det ut? Håper på svar for jeg er så nervøs.

Svar:
Svar:Gratulerer med graviditeten! Du er ikke alene om å få slike tanker i hodet til tross for både en og to positive tester. Det er nesten som om man ikke kan tro det. Når de første tegnene som kvalme, spreng i brystene o.s.v. blir borte kan tvilen igjen melde seg. Ja vi er noen raringer!
Du kan stole på testene, så ta frem gleden. Rundt uke 12 kommer livmoren opp av bekkenet og du kan kjenne det som en liten oppfylling over symfysebenet(skambenet). Etter denne tid kan fosterlyden høres hos jordmor/lege, og du vil få det beviset du ønsker deg.
Lykke til med en spennende reise! Hilsen Monica.