Spørsmål:
Hei! Jeg tok først en graviditetstest for 3 dager siden som var negativ. Dagen etter viste den en svaak strek. Og deretter tok jeg flere tester samme dag og dagen etter det igjen. Alle viste svakt positiv. Det vil si at jeg tok testene ca. 10-11 dager etter befuktningen. Er jeg virkelig gravid da? Kan jeg begynne å glede meg??

Svar:
Gratulerer med positiv gravitest!
Du er nok gravid- testen slår ikke ut uten svangerskapshormoner i urinen. De kan ikke dannes uten befruktning.
Om du kan begynne å glede deg kan bare du avgjøre.Kvinner er så forskjellige. Mens noen forteller det til alle som vil høre på at testen var positiv, ønsker andre å vente til de er kommet noen uker på vei,- noen vil til og med passere 12 uker før nyheten deles.
Det er delig å være glad. Enda deiligere å være gravid når man ønsker seg barn, så hvorfor ikke unne seg gleden?
Lykke til med en spennende reise!
Hilsen Monica.