Spørsmål:
Hei! Jeg vokner flere ganger om nettene, og vokner om morgenen at jeg ligger på magen. dette gjør jeg uten at jeg legger merke til det, og er svært redd for at dette kan ha skadet fosteret! Er svært bekymret!

Svar:
Heldigvis sier barna selv fra når de ikke har det bra, også mens de ligger i magen. Det betyr at ditt barn hadde sendt deg ville protester om hun/han ikke fant din sovestilling komfortabel. Det forteller kvinner om til stadighet. De  kan ligge på en side som barnet ikke liker, og får umiddelbart beskjed.
E barn som protesterer i magen gjør at mor våkner. Menneskearten hadde ikke overlevet om mødre kunne skade fosteret under søvn. (Jeg vil forøvrig tro at du ikke ligger rett på magen, det lar deg ikke gjøre i uke 35.)
Lykke til med innspurten!
Hilsen Monica.