Spørsmål:
Eg har hørt at når du er gravid skal du ikke bade i vann, og du skal være forsiktig når du bader i sjøen. Stemmer dette? Vi skal på tur til Malta nå om en liten mnd, og det er jo veldig dumt dersom eg ikke kan bade og kjøle meg ned. Eg er nå ca 4 mnd på vei. Håper du kan gi meg svar på dette. Vennlig hilsen Evelyn

Svar:
Jeg er glad for all nytig  kunnskap og informasjon som når gravide, men det er etter min mening blitt MYE fokus på alt som er farlig -alt man ikke kan/skal gjøre.
Graviditet er en normaltilstand, ikke en sykdomstilstand. Brukes vett og forstand kommer man langt.
I forhold til graviditet og bading bør du tenke på to ting: temperatur og forurensing.
Isbading kan kanskje gi sammentrekninger i livmoren. Urent vann bør du holde deg unna.
Forøvrig vil jeg ønske deg en god sommer med mange deilige bad.
Hilsen Monica.