Spørsmål:
jeg er over vektig, prøver å ta av meg noen kilo nå har gått ned 5 kilo på 4 uker. Jeg slanker meg ikke egentlig jeg endrer bare matvaner og trener litt(går turer) Fant nettopp ut at jeg var gravid. Kan jeg fortsette med slankinga mi selv om jeg er gravid?

Svar:
Det er flott at du legger om livsstilen. Helt naturlig fører dette til vekttap, og er ikke det samme som "slanking" med stram diett.
Fosteret tar av ditt overskuddslager og vil på ingen måte lide.
Det er helt vanlig at overvektige kvinner som legger om livsstilen går ned i svangerskapet. Gled deg over mestringen!
Mot slutten av svangerskapet vil nok de fleste oppleve en økning i vekten igjen, men det er som en naturlig følge av vekten fra barn, morkake, ekstra blodvolum. o.s.v.
Lykke til videre!
Dette er viktig for både deg og svangerskapet.
Hilsen Monica