Spørsmål:
Hei! Jeg er gravid i uke 23, tredjeg. fød., som har fått en kraftig tarminfksjon forårs. av en kur med dalacin. Jeg har vært innlagt på sykehus to ganger grunnet diare, dehydr. og kraftige magekramper før de fant ut at det var denne bakterien. Jeg er nå på bedringens vei, sakte men sikkert, har fått utskrevet et synonymprep. av flagyl x 3 i 14 dgr. Diareen prøver jeg å stoppe med idoform, jeg drikker mye og spiser det jeg klarer hver 3 time. Grunnet alt dette, medisiner, og min generelle allm. tilst. er jeg veldig redd for hvordan dette kan ha påvirket babyen min. Jeg fikk sammentrekninger da det stod på som værst, roet seg da jeg fikk bricanyl. Ikke flere av disse "kynnerne" nå, og ikke tegn til åpn. Men jeg blir bare mer og mer bekymret for barnet, og har mareritt om natten. Tror du babyen min har det bra?

Svar:
Jeg forstår godt din bekymring. Det er helt naturlig reaksjon i din situasjon. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at barnet ditt har det bra. Dette du opplever er en forstyrrelse av naturlig bakterieflora. Du har med andre ord ikke fått nye farlige bakterier inn i tarmsystemet.
Preparatet Bio - Acidophilus inneholder store mengder levende humane laktobasiller og bifidobakterier, og er således et svært godt produkt for å opprette ubanlanse. Det kjøpes på helsekost. Ønsker du mer informasjon kan du gå til
www.terapi-kunsult.no som lager det preparatet jeg kjenner best.
Ønsker deg god bedring og håper du kan roe deg ned etterhvert som du blir bedre.
Hilsen Monica.