Spørsmål:
Hei Jeg lurer på om man kan bleke tenner når man er gravid. Min tannlege sier at det ikke er farlig mens jeg hører det modsatte av andre. Så jeg er litt usikker. Takk for hjelpen! Mvh Lene:)

Svar:
Jeg er dessverre helt ukjent med hvilke stoffer som brukes til denne behandlingen. Tannlegen må vite hva han gjør, men du kan be om dokumentasjon.
Dette er en forholdsvis ny behandling vil jeg tro. Har de som produserer stoffet rukket å gjøre gode undersøkelser på evt. fosterskade?
En god regel er å være forsiktig. Dette er ikke tiden for å ta unødige sjanser.
Selv om stoffet bare ligger rundt tennene vil det suges opp via slimhinnen og fraktes rundt i kroppen.
Hilsen Monica.