Spørsmål:
Har vært plaget med ømme og stive muskler. Har fått masasje nesten hver kveld i hele svangerskapet som har hjulpet masse. Men så har jeg fått hørt at visse salver kan være skadelige! Jeg blir masert med en salve mot ømme muskler som vistnok har en litt bedøvende effekt. Det er ei svensk salve som hater Ormaslva. Vistnok kjøpt på apotek eller på helsekosten. Det står ikke noe om at gravide ikke skal bruke den men er forferdelig redd for at jeg kan ha fororsaket skade på babyen vår! Klarer ikke og sove om natten en gang, bare griner meg i søvn... Har jeg gjort noe galt?? Klem Ps. Er i uke 33 nå

Svar:
Svar: Kjære deg! Jeg kan ikke tro at du har påført barnet ditt noen skade med dette. Det høres vidunderlig ut å få massasje av partneren sin hver kveld. Tenk i stedet på hvor godt dette har gjort dere alle tre!
Advarsler pleier å stå klart og tydelig på produkter som ikke skal brukes av gravide. Klarer du likevel ikke å slå deg til ro med dette, kan du lese på salven hvem som har produsert den og ta direkte kontakt med produsenten.
Lykke til videre!
Hilsen Monica