Spørsmål:
Jeg har planer om å pusse opp to soverom før vi blir fem. Er gravid i uke 29, kan det være skadelig for fosteret? Det finnes en malingssort uten løsemiddler og luktsvak.

Svar:
Svar: Man kan aldri helt sikkert vite hva som er skadelig, når og hvordan ev. skade oppstår hos foster. Et foster kan kanskje tåle noe et annet ikke vil tåle.
For å være på den sikre siden er det fint om det meste av arbeidet settes bort til mannen din eller til noen andre som kan hjelpe til. Du kan evt. hygge deg med litt ”småplukk”.
Er du likevel i tvil, kan du snakke med fargehandleren å få hans anbefaling. Ønsker du å lese mer om dette i babyverden.no, kan du søke på oppussing.
Lykke til videre! Hilsen Monica.