Spørsmål:
Jeg er gravid for første gang og var sist helg i et offentlig boblebad. Jeg er ca. gravid i 2 måned og er i ettertid begynt og bekymre med for at dette var skadelig for barnet. Please svar meg!

Svar:
Svar: Det er svært, svært liten sjanse for at det er skadelig for barnet ditt. Om det skulle være skadelig måtte det i tilfelle være at du ble smittet av en bakterie som igjen skulle gi deg vannavgang og føre til at fødselen startet. Dette er nesten helt hypotetisk.
Det er som du skjønner svært vanskelig for meg som jordmor å garantere eller si “nei”. For å være på den sikre siden kan du vente på badesesongen og ta deg et deilig bad i havet når den tid kommer. Lykke til videre.
Hilsen Monica