Spørsmål:
For ei ukes tid siden kunne man på PULS på NRK få høre at kaffedrikking i svangerskapet ikke var farlig. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/5221591.html Jeg har under hele svangerskapet drukket rundt 2-3 kopper daglig med kaffe. I dag leser jeg at danske forskere, advarer mot kaffedrikking: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=109720 Om jeg ikke er bekymret nok fra før, så ser jeg jo for meg de verste scenarioer nå vedr. dødfødsel og andre skumle ting. Vil det hjelpe å kutte ut kaffien nå, og hvem skal man egentlig stole på? Er 26+3 uker på vei.

Svar:
Jeg forstår at man kan bli både bekymret og forvirret, men du kan ta det helt med ro og være glad for ditt "måtehold".
Nyt dine to kopper daglig og gled deg over kosen.
Det kan se ut for meg som om vi er kommet i et spor der vi har fokus på alt som kan gå galt og glemmer å fokusere på alt som er så bra. Bekymrig gjør oss ikke godt. Fyll deg defor opp med gode tanker og gled deg over ukene som er igjen.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.