Spørsmål:
Hei sann. Jeg er ca 6 uker på vei å lurer på om jobben min kan være skadelig for meg og barnet mitt nå som jeg er gravid.. Jeg jobber i stall 9 timer i hver dag og det er mye tunge løft å ganske mye kontakt med både møkk og andre ting. er dette farlig, samtidig så føler jeg meg veldig slapp og sliten å er kavlm å dårlig stort sett hele tiden kan dette ha noen sammen heng med jobben min ... ??? Takk for responsen på forhond

Svar:
Jeg kan ikke tro at jobben din er direkte skadelig på noen måter når du bruker vett og forstand og tar forhåndsregler.
Den kan imidlertid kanskje bli for tung for deg etterhvert som magen vokser.
Du bør tenke deg om hva du kan gjøre annerledes for ikke å måtte løfte for tungt eller blir stående i mange timer hver deg.
Det gode med jobben din er at du er i bevegelse og at kroppen din er vant til denne type arbeid.
Du kan snakke med arbeidsgiver om svangerskapet. Sammen kan dere evt.gjøre noen forandringer.
Å være slapp, kvalm og føle seg dårlig hører dessverre med til en normal graviditet. Det går heldigvis ganske fort over for de fleste.
Ønsker deg et fint svangerskap. Ta godt vare på deg selv og barnet du venter.
Hilsen Monica.