Spørsmål:
Det hender at jeg dunker meg i magen, kan dette være skadelig for barnet? Jeg har aldri dunket meg så mye at det har gjort direkte vondt, men det har vært ubehagelig. Er det sant at det er verre å "falle på rompa" enn å få dunk/ slag i magen? Dette var kanskje noen litt rare spørsmål...;)

Svar:
Svar: Du bør tilstrebe
å ikke få "dunk i magen". Det er ingen regel på hvor mye et barn tåler. Det
vil være avhengig av så mange ting. For eksempel når i svangerskapet det skjer, hvor mye fostervann barnet ligger i, hvor
morkaken sitter o.s.v .Slag er noe ganske annet enn at du f.eks støter inn i en
dør. Dunk som ikke gjør vondt er nok ikke skadelig for barnet.
Hva som er verst; falle
på rompa/dunk i magen vil nok være
avhengig av hvordan og når i svangerskapet det skjer.Det er best å være forsiktig! Lykke til
videre! Hilsen Monica.
+