Spørsmål:
Hei... Jeg er gravid i 9.uke nå.. har slutta helt med sigaretter og alkohol, men tar et par trekk hasj to tre ganger i uka.. kanskje 1 gram tilsammen på 2 uker.. Ser at det er delte meninger om hvos mye skade barnet kan ta av dette. I jamaica feks brukes jo nettopp cannabis som medisin, og for å få opp matlysten. Lurer litt på hva slags opplysninger du kan gi meg ang dette..? har ikke i meg noe annet av rusmidler i det hele tatt.

Svar:
Gratulerer!
Så flott at du har sluttet med både røyk og alkohol. Det viser at du tar ansvar, har styrke og vilje..
BRAVO!
Til ditt spørsmål vil jeg heller snu det på hodet og spørre deg og alle andre i lignende situasjon:
Hvordan kan man ta sjanser?
Hvordan kan man utsette et uskyldig lite foster som bare ønsker seg det beste for livet sitt for en evt. skade?
Hvordan kan man tillate seg å gamle med livet til et annet menneske for egen nytelse?
Ingen kan vite hvor sårbart akkurat ditt eller mitt foster er. Av den grunn er det bare en regel som gjelder: TOTAL AVHOLDENHET!
Ønsker deg og barnet du venter det aller beste!
Hilsen Monica.