Spørsmål:
Hei,Monica :) Jeg lurer på en ting ang mine bevegelser. Når jeg beveger meg litt til siden, eller kansje fremmover eller på en litt vrien måte. Kan kan ikke skade fosteret med noen av mine bevegelser ? Om jeg skulle bøye meg ned eller siden eller få klemt litt på magen? Er så redd jeg kansje klemmer istykker hode, eller bein og armer og mage når jeg kansje bøyer meg litt. så fosteret kan komme i ''klem'' ? Håper du fårstor spørsmålet mitt og at jeg får svar :)

Svar:
Du kan ta det helt med ro.Det er ingen fare for at du kan skade fosteret med vanlige kroppsbevegelser. Den lille ligger godt beskyttet først ned i bekkenet ditt de første 12 ukene. Når den så kommer opp ligger den jo i livmorhulen i din mage omgitt av fostervann. En flott mekanisme, ikke sant?
Når barnet blit større og du f.eks. legger deg i en stilling den ikke er komfortabel med skal jeg love deg den protesterer! Den sier faktisk i fra.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.