Spørsmål:
Har lest i alle disse svangerskapsforumene og der har jeg rett og slett blitt enda mer urolig for alt. Leste nettopp at orgasme var farlig fordi det kunne starte fødselen. Flere hevdet også at de hadde begynt å blø etter orgasme. Har hatt litt problemer med sex fordi jeg er så usikker og redd. Kan du svare meg så ikke jeg glemmer hva sex er. Vi kan huske at det var sånn jeg ble gravid.... Er nå 12+4. Tusen takk for svar!

Svar:
Svar: Så trist å høre at du har det slik. Jeg kan forstå at man kan bli forvirret over alt som skrives. Dessverre er ikke alt like godt og man bør være kritisk til hva man skal la seg påvirke av.
Jeg håper babyverden kan gi deg god og nyttig opplysning. I forhold til dine spørsmål kan du sikkert finne noe av interesse under temaet: Sex og samliv. Jeg kan forsikre deg om at samleie og orgasme i et normalt svangerskap verken kan skade barnet eller påvirke din kropp negativt. Orgasme kan neppe føre til blødning, men det hender at samleie kan resultere i blodspor eller en liten blødning. Dette skjer unntaksvis og er ikke farlig.
Nå som de første 12 ukene er over har du en fin tid foran deg. Nyt dagene og livet, og unn deg alt som gjør deg godt, inkl. sex! Alle barn koser seg når de opplever at foreldrene viser hverandre kjærlighet. Det samme tror jeg gjelder for de små ufødte.
Hilsen Monica.