Spørsmål:
Hei! Vet du noe om risiko for barn og mor ved å bruke blodfortynnende før/under/etter svangerskap? Jeg har fått påvist økt risiko for blodpropp(fikk blodpropp i underex for noen år siden), og legen blåser vekk spm mine med at si at jeg skal være glad jeg har fått ett barn... Har egentlig blitt frarådet å gå gravid pga denne risikoen, men har jo hørt andre historier om kvinner som har brukt blodfortynnende.. Har du noen meninger/råd? Hadde blitt veldig takknemlig for svar:)

Svar:
Jeg vil råde deg til å be legen henvise deg til gyn.pol der du kan opp denne problemstillingen med gynekologene ved det sykehuset du evt. kommer til å føde.
Skal du kunne ta et informert valg om evt. å få et barn til må du få tilgang på annen type informajon og kunnskap enn hva legen din  byr på.
Min erfaring med kvinner som bruker blodfortynnende i svangerskapet er positiv.
Stå på videre! Håper du får barnet du ønsker deg.
Hilsen Monica.