Spørsmål:
Jeg er 36 år og fødte et barn for 9 mnd siden. Jeg er gravid igjen, ca 4 uker på vei. Jeg ble litt bekymret da jeg leste at tette svangerskap i høy alder kan være en risiko for både dødfødsler og svangerskapsforgiftning. Er dette noe jeg bør bekymre meg for?

Svar:
Kjære deg!
Mitt personlige råd er: Nyt dagene, barnet ditt og svangerskapet!
Vi fores med info og vi oppsøker info. Det er ikke alltid av det gode.
Vær kritisk til det du leser.
Mye av det som publiseres tas kanskje ut av en sammenheng og blir til en sannhet uten å være ment som annet enn et spøsmål.
Livet byr ikke på garantier, men vi tar da sjansen.
Slik er det med svangerskap og fødsler også.
Uten sammenligning for øvrig er vel bilkjøring noe av det farligste vi gjør,- og det gjør vi daglig med den største selvfølgelighet.
Lykke til videre med det spennende kvinnelivet!
Hilsen monica.