Spørsmål:
Hei, mye rart man lurer på når man er gravid som man ikke har tenkt på før :) er 3 mnd på vei og lurer på om det er farlig for fosteret om jeg bader i sjøen nå. Er sikkert ikke mange gradene så blir nok et lynbad...men tenkte jeg skulle sjekke om dette var uklokt først :)

Svar:
I forhold til bading anbefaler vi at at man bader i rent rennende vann, noe sjøen absolutt er. Det er ikke farlig for fosteret om vannet er kaldt,- i hvertfall ikke om det bare blir en rask dukkert. Men, vi nevner vel at det muligens kan føre til sammentrekninger i livmoren (uten at jeg vet om det finnes god forskning på det).
Min filosofi er at vi behøver vel ikke gjøre alt det vi er vant til å gjøre når vi venter barn, - som for de fleste kvinner er to ganger i livet.
Alt til sin tid.
Følger man hjertet blir det sjelden galt det man velger å gjøre.
God sommer!
Hilsen Monica.