Spørsmål:
hei. jeg fikk en sønn for to uker siden som ble tatt med akutt keisersnitt pga at hodet lå feil og han stanget mot noe i stedet for å komme ut. de fikk han ut og senere på oppvåkningen fikk jeg blødninger og mistet over to liter blod så jeg måtte inn på operasjon igjen. fikk deretter igjen infeksjon pga den siste blodposen jeg fikk intravenøst. jeg har merket nå etter jeg kom hjem at jeg har en sinnsyk smerte på høyresiden ovenfor stingene etter keisersnittet. når jeg kjenner etter er det hovent og hardt akkurat i det område. lurer på hva det kan være, om det er normalt etter romsteringen de har gjort inni meg.

Svar:
Jeg vil råde deg til å ta kontakt med jordmor/fastlegen for en sjekk. Det er vanskelig å si hva dette er uten å se deg og såret ditt, men det er ikke uvanlig at kvinner kan ha hevelse rundt/ved operasjonssår. Det kan være alt fra lymfevæske, blod, reaskjon på suturene eller en sårreaksjon.
Uten feber eller rødhet er det meste som oftest en normal reaksjon, men med smerten du beskriver og din forhistorie bør noen se på det synes jeg
Ønsker deg god bedring!
Hilsen Monica