Spørsmål:
Hei.Jeg er i gravid i uke 26 og har lagt på meg fire kg. Jeg syns det er mye, og trives ikke med det. Samtidig har jeg en sønn på 1,5 år og full jobb som er ganske fysisk, så det er mindre overskudd til å trene. Har du noen råd til hvordan jeg kan holde igjen vekta videre ?

Svar:
Fire kg på 26 uker kan ikke på noen måte betegnes som mye, snarere tvert i mot. Du er mer enn flink til å passe vekten!
Jeg vil heller oppforder deg til å bruke krefter på å være fornøyd og glad, unne deg selv en liten "fristund" i forhold til vekten som du kanskje tenker nok på som du gjør.
Det er trist hvis kvinner bruker all energi på å passe vekten og glemmer å være frodig tilstede, nyte et måltid og unne seg frihet til ikke å ha full kontroll hele tiden.
Jeg er imidlertid full av bednring over hva kvinner er i stand til og får til!
Mitt råd er tenk mindre på det og lev som du pleier.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.