Spørsmål:
Hei. jeg bare lurte på om det er normalt å merke mindre til babyens bevegelser når det nærmer seg termin? har min termin 2 april. og syntes babyen er blitt utrolig rolig i det siste.

Svar:
Det er det. Plassen er ikke stor for de store bevegelser nå. Du skal imidlertid kjenne at barnet røer seg seg hver dag og flere ganger daglig. Om du ikke har kjent noe på en stund kan du legge/sette deg ned og være tilgjengelig for signaler. Finn gjerne en stilling som barnet også trives i. Drikk gjerne et glass med ekstra søt saft, dytt litt i magen og se om dette kan få den lille til å komunisere med deg.
Snakk med jordmor/legen om du er usikker, eller ta kontakt med fødeavd. direkte pr. telefon.
Lykke til med innspurten!
Hilsen Monica.