Spørsmål:
hei.. hvordan finner man ut om dt finnes svangerskaps kurs i din kommune? er det gratis? og når er dt vanlig at man går på dt..?, altså hvor langt uti svangerskapet? på forhånd takk:-)

Svar:
De fleste svangerskapskurs holdes i kommunal regi, ofte knyttet til helsestasjoenen. Ved å kontakte helsestasjonen direkte, evt. kommunens service torg vil du nok få hjelp. Noen steder holdes det private kurs av jordmor/fysioterapeuter. Det kan også være en ide å kontakte fødeavdelingen direkte for info. De kan av og til selv arrangere kurs, evt. vet de om tilbudene som finnes.
Jeg vil ikke tro at kursene er gratis.
Det er alltid best å få gå på kurs sent enn tidlig i svangerskapet. Nettopp fordi mye handler om fødselsforberedelse, og tiden etter fødsel. De færreste er der rent mentalt før uke 20.
Lykke til! Håper du finner noe som er bra for deg.
Hilsen Monica