Spørsmål:
fødte for en uke siden og revnet på innsiden... stingene begynte og løsne allerede 4 dager etter jeg ble sydd. er det normalt eller er det alt for tidlig? skal det renses med noe? vaskes med eventuellt underlivssåpe? hilsen bekymret

Svar:
Det er svært individuelt når stingene løses opp. Du behøver egentlig ikke gjøre noe med det annet enn vanlig dusj uten såpe når du føler for det. Det vil gro fint av seg selv, evt. ta litt lendre tid hvi såret "gaper"litt.
Ta et speil å se på deg eslv. Ser det ikke rent og fint ut, har du smerter eller ubehag kan det være fint å kjøpe renset grønnsåpe og sette stumpen i lunket vann i en balje tilsatt grønnsåpe.
Lykke til med fin sårtilheling!
Hilsen Monica.