Spørsmål:
hei jeg har nå fortsatt blødninger 3 mnd etter fødsel. jeg hadde 1 uke uten noe og da trodde jeg at jeg var ferdig så jeg gikk og satte en p-sprøyte, men kort tid etter det begynte det igjen. alt fra bare vanlig slim til brunt og blodaktig slim og vanlig blødninger. vet du hva det kan skyldes og hva burde jeg gjøre. jeg har en mannlig fastlege og har ikke lyst til å gå til han med dette.

Svar:
Det er helt ufarlig å gå til fastlegen med dette. Jeg tror neppe han vil undersøke deg med en gu, men henvise deg til fødeavdelingen for en UL. Kan du ikke få jordmor evt. til å henvise deg om det føles bedre?
Man skal ikke gå med blødninger i så lang tid etter fødsel uten at det sjekkes opp. Vi tenker alltid på om det kan være noe fra morkaken tilbake i livmorhulen når det ikke slutter å blø evt. ta kreftprøve fra livmorhalsen om ikke det er gjort.
Hilsen Monica.