Spørsmål:
Hei monica Jeg er en 20 år gammel jente 33 uker på veg med nr to. I flere uker har jeg kjent at babyen rister (skjelver) en del.Hva er det som gjør dette og hvorfor?

Svar:
Svar: Det er ikke godt å si. Jeg har aldri sette dette beskrevet, men vet gjennom kvinnene jeg treffer at mange opplever dette du spør om. Personlig tror jeg det kan være at babyen nærmest gyser. Jeg har sett det på spedbarn. Denne plutselige gyse bevegelsen, og tror det må være det sammen som skjer nå de ligger i magen. Om det er fordi de tisser, eller om det bare er en følelse i kroppen som plutselig fremkaller bevegelsen/ ristingen/ skjelvingen kan jeg heller ikke si noe om.
Det blir spennende å se om du kan observere det samme på barnet etter fødsel. Kanskje kommer du nærmere forklaringen da.
Lykke til med videre fundering over dette spennende livet som foregår i livmorhulen.
Hilsen Monica.