Spørsmål:
Hei. Jeg er gravid i 6 uke, åsså har jeg sluttet å røyke. Jeg er sulten nesten hele tiden, er dette normalt ved det at jeg har sluttet å røyke, eller er det det at jeg er gravid?...På forrhånd tusen takk;)

Svar:
GRATULERER som røyk-fri!
Ja, mange gravide forteller at de blir fort sultne igjen etter at de har spist. Små og regelmessige måltider er tingen nå. Når man slutter å røyke kommer det ofte et slags "sug" og man har lyst til å putte noe i munnen hele tiden. Ikke underlig at du er sulten som komme inn under begge "kategorier".
Vær nøye med hva du spiser, hvor ofte og hvordan(god tid og hygge rundt måltidene) og det vil gi deg det beste resultatet.Ikke glem mosjon.
Hilsen Monica.