Spørsmål:
hei monica!! du gjør en kjempe flott jobb. men over til noe annet, dette er kanskje et dumt spørsmål, men jeg veit ikke om noen andre jeg kan spørre.. du skjønner det at etter at jeg har ammet barnet mitt har jeg fått noen kjempe små slappe pupper. dette syntes jeg er en stor plage, gruer meg kjempe masse til sommeren og til bikini`n skal på.har lett for å se ned på meg selv, og dette gjør det ikke noe bedre.jeg var veldig fornøyd med str min før, så det jeg egentlig lurer på er om puppene mine forblir sånn som de er nå, eller om jeg legger på meg litt at de da vil bli større?? har du noen tips til hva jeg kan spise for å legge litt på puppene mine, utenat dt må være usunn mat?? håper du kan hjelpe meg. p.s. det var jo også verdt å amme barnet mitt selv om det har førte til det det har gjort. klemmer fra håpefull mor!!

Svar:
Takk for din hyggelige hilsning!
Jeg kan virkelig trøste deg og si at puppene dine forblir ikke små og slappe. Det er et sjokk for mange kvinner etter ammestopp å oppdage denne forandringen, disse "skinnfillene" som man ikke forbinder med egen kropp.
Men, de FYLLER seg igjen, de vokser også hvis du legger på deg. (Det første kvinner merker vektforskjell på er nettopp puppene, uansett alder.)
Ta øvelser, spis god næringsrik mat og gled deg over at du investerte i både ditt barn og egen helse. Løft hodet og få brystet frem når du gå på stranden. Det gjør deg godt!
Si noe pent til deg selv og vær en stolt og glad mor.
God sommer!
Hilsen Monica.