Spørsmål:
Jeg er jenta på 29 år som er veldig overvekte 1++ kg... jeg hadde tre spontabort og nu er jeg gravid.Har blitt følge opp lege på sykhus fra 5 uke fem pågrunn små bløding på livmora..Som dem kalle gamle såre i fra det tidlig svanger skap.Har ei friske datter i dagen på ni år. Med alle mødre er redd for at det skal være noe med baby når ligger i magne. Sykhus sakte at det er frisk og sunn unge vil dem sakt det til meg viste at den down syndron ?? Jeg har fått beskjed ta det med ro og jeg er i yrk attføring lure på om skal søke over på rehandling i sted. TAkk for hånde =)

Svar:
Ja det er nok slik for mange kvinner. De tenker mye på om alt er bra med barnet.
Med tanke på Downs syndrom som du nevner kan en tidlig ultralyd undersøkelse være med på å utelukke dette. Er det blitt utført på deg i forbindelse med blødningene kan nok legen med stor sikkerhet si at barnet ditt ikke har det.
Med tre spontanaborter er det ikke så underlig at du er engstlig.
Er det noe som bekymrer deg kan du ta det opp med jordmor/legen du går til kontroll hos.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.