Spørsmål:
hei. for 3 dager siden begynnte jeg å "lekke" fra kjeden. jeg er no 38 uker på vei og ringte på kk for å høre om jeg kanskje hadde begynnt å lekke fostervann. jeg fikk komme opp dit og ble sjekket men legen sa at det kunne være jeg hadde fått sopp infeksjon.. syns dette var litt rart siden vesken som kommer ut er helt blank og ikke lukter det og ikke svir eller klør jeg. jeg må skifte truseinnlegg ofte og har skiftet truse opp til 4 ganger for dagen. er dette en soppinfeksjon eller kan det være noe annet????

Svar:
Jeg vil anbefale deg at du tar kontakt med fødeavdelingen igjen, evt. med jordmor/fastlegen. Ta på deg et bind og ikke skift det før du skal til kontroll. De som skal vurdere deg bør få lukte på bindet. Det er ingen skam å komme til fødeavdelingen for annen gang. De er der nettopp for å hjelpe deg.
Om det fortsatt IKKE er fostervann kan det være rikelig med utflod. Det er ikke unormalt og kan av og til være vanskelig å skille fra vannavgang.
Lykke til med innspurten!
Hilsen Monica.