Spørsmål:
Hei :) I Juli så fant jeg ut at jeg hadde infeksjon i eggstokken og fikk medisiner for det.. Det viste seg at jeg ikke tålte medisinene så fikk beskjed om å kutte dem ut etter jeg hadde brukt dem i 4 dager.. Jeg fikk ingen andre medisiner og ingen leger sjekket meg om det var borte. Dem sa at jeg måtte ta kontakt hvis jeg fikk di samme symptomene igjen.. Samme mnd (Juli) så ble jeg graivd, jeg er vel ca 14 uker eller noe slikt etter jeg har beregnet det selv.. Hadde vært betrygende for meg å få tatt en ultralyd å få sett om alt er bra med fosteret og kanskje en termin? Men er det skadelig for fosteret om jeg fortsatt har infeskjon ?Huff, er så utrolig redd og tenker på dette hver dag.. Jeg har ikke blødd eller hatt feber.. har små vondt i livmoren, kanskje pga vekst av fosteret? ikke vet jeg, men jeg hadde følt meg mye bedre om jeg hadde fått tatt en ultralyd :) Mvh Tonje . Ps: Jeg tok en urivprøve på den ene kontrollen hos legen å han fant ut at jeg hadde urinveisinfeksjon, kan det være at infeksjonen i livmoren som slo ut ? har ikke vondt når jeg urinerer.. Får dårlig oppfølging av legen

Svar:
Jeg synes du skal ta opp med legen din og fortelle at du er redd, usikker og opplever at starten på svangerskapet ikke ble som du hadde ønsket deg.
Det beste er jo likevel at du er ble gravid!
Med underlivs infeksjon tenker man på mulighet for tette eggledere og vansker med å blir å gravid.
Det kan være at legen behandlet deg på "mistanke om" infeksjon, siden det ikke alltid er lett å påvise ,-og at det av samme grunn ikke ble fulgt opp mer siden du ble symptomfri og ikke tålte medisinene.
Vi skal heller ikke undervurdere kroppen vår som kan være svært god til å reparere seg selv.
Håper du kan finne gleden og roe deg ned etterhvert. Ta utgangspunkt i alt som er BRA nå! Stol på kroppen din og lev sundt.
Det er ikke lenge til du skal til rutie UL i alle fall.
En urinveisinfeksjon betyr ikke at du har en infeksjon i kroppen.
Jeg vil oppfordre deg nok engang til å ta dette opp med legen. Det er viktig å gi en tilbakmelding på hva man har behov for og ønsker seg på
svangerskapskontrollene.
Lykke til videre!
Hilsen Monica.
Lykke til!
Hilsen Monica.