Spørsmål:
Er i 17.uke og har de siste ukene vært plaget med svimmelhet og hjertebank,samt at jeg blir veldig slapp. Hva kan dette skyldes? Blodtrykket er normalt, mens pulsen er høy.

Svar:
Det er dessverre ikke alt som lar seg forklare ut fra få opplysninger men jeg vil likevel forsøke å gi deg et svar. Om du ellers er frisk og rask kan du likevel som gravid oppleve både svimmelhet og hjertebank uten at noe er galt. Jeg vil foreslå for deg at du er nøye med reglemessige måltider, spiser sund og næringsrik mat, hviler deg mye, får rikelig med søvn, dropper cola og kaffe som kan gi hjertebank, og ser hvordan det går da.
Er du fremdeles svært plaget bør du ta det opp med jordmor/fastlegen igjen.
Ønsker deg god bedring!
Hilsen Monica.