Spørsmål:
hei, er ei jente på 25, som er gravid i uka 9, med første barn, men lurer litt på en ting, er operert for hjernesvults( ond artet) og har en til de ikke har gjort noe med enda, kan dette ha noe å si for graviditeten min eller fødselen??

Svar:
Det er dessverre svært vanskelig for meg å gi deg et godt svar. Hjernesvulst kan f.eks være så mangt, avhengig av hvor den sitter  i hjernen.  Det er jo et flott utgangspunkt at du er blitt gravid. Det betinger at hormonene som styrer menssyklus og eggløsning ikke er påvirket.
Jeg vil råde deg til å ta kontaktt med fastlegen/jordmor for en gjennomgang av din situasjon, evt. med henvisninger til de som bør komme på banen for å følge deg opp i svangerskapet.
Stå på! Ingen tilbyr noe om vi ikke selv ber om det.
Ønsker deg alt godt i de kommende mnd.
Hilsen Monica.