Spørsmål:
jeg lurer på hvor lenge man må vente om man ønsker å 2 barn etter keisersnitt. noen sier 1.5årnoen 2. Når kan man da prøve igjen med hilsen anniken

Svar:
Jeg er ikke kjent med at det er regler for hvor kort/lang tid det skal gå etter et keisersnitt om man vet at neste fødsel også blir et snitt.
Om keisersnitttet var ukomplisert og du ikke fikk spesiell beskjed av noe slag av de som opererte deg vil jeg tro at du kan følge hjertet ditt.
Det er alltid bra å være i god fysisk og psykisk form når man starter på et nytt svangerskap. Det kan det ta litt tid før man oppnår etter en fødsel, amming og nattevåk.
Lykke til!
Hilsen Monica.