Spørsmål:
har hvert plaget med forferdelige såre bryster så har avbrutt amming med mine 3 første barn,nå vil jeg gjerne være bedre forberedt til nr 4,som kommer i mars,har du noen råd.

Svar:
Vi har vel mer eller mindre sluttet å gi kvinner konkrete råd om å herde brystknoppene i svangerskapet fordi riktig sugeteknikk reduerer disse plagene.
Du kan imidlertid gå noen timer hver dag uten bh og bruke sexakten eller kosestunder til å venne brystknoppen til å bli suget på.
Gi beskjed om dine tidligere erfaringer etter at du har født slik at du får god hjelp til å legge barnet riktig til på brystet.
Håper du lykkes denne gangen. Trist å måtte avslutte ammingen.
Hilsen Monica.